my pages

Wednesday, June 16, 2010


Di Elizebeth Private High School yang terletak di tengah-tengah kota Kuala Lumpur kedengaran riuh rendah dengan suara pelajar sekolah tersebut.Di taman sekolah kelihatan seorang pelajar perempuan sedang leka membaca novel,nama pelajar tersebut ialahAriean yang terkena dengan nama gelaran the ganas queen!Ketika dia asyik membaca,seseorang telah menutup matanya secara tiba-tiba

'let me guess...hmm Ayunie?'Ariean mendapat kepastian

'hmm mybe'

'mybe kepala hotak hang!'

'yealah-yealah' lalu Ayunie menlepaskan tangannya

'ahahha tengok kau memang takutkan?sorry arr'

'it's okay..aku dah biasa dengan kau' lalu Ayunie menlabuhkan punggungnya di sebelah Ariean'novel apa kau baca?"

'macam biasa!no jiwang'

'aku tahu tapi tajuk apa?"

'tajuk apa ehmm?'Ariean cuba memancing kemarahan Ayunie

'sini'lalu Ayunie mengambil novel ditangan Ariean lalu dia membaca tajuk novel tersebut'hmm Ariean,can i ask you something?'

'what'Ariean kehairanan

'Nie bukan novel aku yang kau pinjam 2 tahun lepas ke hah?yang kau kata hilang tu'kataAyunie marah

'oo ye ke?'Ariean mengaru kepalanya yang tidak gatal

'kau nie kan..ARIEAN!'Ayunie hilangan sabar

'sabar beb...ingat sabar tu separuh iman'Ariean cuba menenangkan Ayunie

'nasid baik aku dah masak dengan kau..kalau tak memang dah lama aku smack down kau'kata Ayunie

'yea lah tu..hmm jom kita naik kelas aku nak ambil beg aku'kata Ariean

'naik kelas?malas arr aku,baru tadi aku naik nak ambil beg aku hish memang gila lah nak naik semula dah lah tingkat 4 kalau ada lift tu takper arr'

'yealah-yealah aku naik sorang' lalu dia naik atas kelasnya

Ketika dia ingin mengambil begnya,kelihatan bungkusan kecil yang dibaluti dengan cantik berada diatas mejanya tapi belum sempat dia hendak buka terlihat nota dibawah kotak tersebut yang berbunyi:


kepada Ariean,

saya sangat berharap awak datang belakang sekolah nanti waktu balik nanti....
please!saya nk sangat jumpa awak sebelum awak berangkat ke korea...please i beg u...
kalau awak tak datang....saya akan bunuh diri depan awak...please...
ini pasal hidup dan mati....

dari:your secret admire

'mak aik giler punya orang!'Ariean terkejut bila membaca perkataan bunuh diri lalu diaturun kebawah menuju ke taman dimana Ayunie menunggunya'Ayunie cuba kau bacasurat nie'lalu Ariean menhulurkan surat tersebut kepada Ayunie

'giler mamat nie!tak ada otak apa?"Ayunie juga terkejut

'so apa yang patut aku buat?'Ariean cemas

'jumpa jer dia tu'

'aku ingat dia sorang giler rupanya kau giler gak'

'so kau nak buat macam mana hah?jumpa jer dia tu'

'kalau dia bawa pisau ke?mana tahu dia nak bunuh aku?huhu tak sempat lah aku nak ke Korea'

'what!maaf ulang semula apa kau cakap...hmm setahu aku sorang jer orang paling ganas kat sekolah nie'

'siapa?'Ariean kehairanan

'kau lah siapa lagi'

'aku?"Ariean kehairanan

'woi kau nie sedar ke tak hah?...kau kan the ganas queen and kau juga master black dalam taekwando'

'ooo'Ariean yang masih tak faham

'aku memang bengang laa cakap dengan kau nie...belum kau pergi Korea,aku rasa kau dah pun cakap bahasa korea'

'kau nie kan...'Ariean kebuntuan

'tidak mengapa sahabatku, aku akan teman kau ok.'

Lalu mereka berdua bergegas ke belakang sekolah.Ayunie sempat mencuri batang penyapu milik pak Mat iatu tukang kebun sekolah mereka ketika Pak Mat sedang kemas barang di stor.Arieanterkejut bila menlihat seorang pelajar lelaki yang sangat dia benci ada disitu sambil memegang sejambak bungan mawar merah dengan memakai kot kulit dan berkaca mata hitam

'Fahrien?'Ayunie terkejut

'kau,mr alway bring trouble to me!!(gelaran Ariean kepada Fahrien)

'yup this is me' Fahrien tersenyum sinis

mereka berdua memandang antara satu sama lain lalu mengelengkan kepala,Ariean segera pergi ke arah Farhien.Dia berdiri depan-depan Farhien,hidung nya dan hidung Fahrien hanya berada dalam jarak 8 cm jer

'kau nak apa hah?'tanya Ariean kasar

'aku nak kau"kata Fahrien dengan nada sinis

'maaf!'lalu satu tumbuk kan betul-betul singah tepat pada hidung Fahrien

'padam muka'kata Ayunie dari belakang

'kau kan memang dah wasting my time!'lalu Ariean beredar dari situ dengan Ayunie tiba-tiba dia teringat sesuatu'nah ambil semula hadiah kau nie' lalu Ariean melemparkan kepada Fahrien kali ini terkena pada kepalanya.Lalu dia dan Ayunie berlalu pergi....

No comments:

Post a Comment